Wyprzedzić harmonogram prac o rok – to możliwe!

20 maja 2021

W 2020r. dobiegły końca prace budowlane związane z rozbudową drogi wojewódzkiej nr 123 na odcinku od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 174 w Hucie Szklanej do końca obszaru zabudowanego w Kuźnicy Żelichowskiej. Przedsięwzięcie to stanowiło bardzo ważną inwestycję drogową, którą w ciągu zeszłego roku zrealizował Wielkopolski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Poznaniu. Wykonawcą prac budowlanych była firma Colas Polska. Koszt projektowanego przez naszą firmę odcinka rozbudowy opiewał na kwotę ponad 38 milionów złotych. Celem inwestycji było wzmocnienie oraz poszerzenie istniejącej jezdni drogi wojewódzkiej, a także poprawa bezpieczeństwa ruchu i komfortu użytkowników drogi poprzez dostosowanie jej parametrów do najnowszych wymagań.

 

Dokumentację projektową dla powyższego zadania opracowało w 2016 r. nasze biuro projektowe SMP Projektanci. Warto podkreślić, że prace budowlane związane z rozbudową tego odcinka drogi wojewódzkiej zakończono rok przed zakładanym czasem. Tak szybka i sprawna realizacja była możliwa, dzięki dobrej współpracy wszystkich uczestników procesu budowlanego.

 

Nowa trasa drogi wojewódzkiej nr 123, o długości ponad 9 km, zlokalizowana jest w obszarze Natura 2000, w otoczeniu malowniczych lasów oraz pól, a także w pobliżu miejscowości Huta Szklana i Kuźnica Żelichowska. Zaprojektowana przez SMP Projektanci inwestycja drogowa uwzględnia zasadę pogodzenia wymogów ochrony przyrody z potrzebami optymalnego planowania infrastruktury transportowej oraz oczekiwaniami lokalnej społeczności. Jednak przede wszystkim zrealizowana inwestycja znacznie przyczyni się do poprawy warunków komunikacyjnych i bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie całego powiatu.

 

W oparciu o dokumentację projektową, przygotowaną przez SMP Projektanci Sp. z o.o. sp.k. powstały m.in.:

 

  • jezdnia drogi wojewódzkiej o długości 9,3 km;
  • 4 skrzyżowania zwykłe z drogami gminnymi i powiatowymi;
  • 1 skrzyżowanie skanalizowane z drogą powiatową;
  • 2 mosty;
  • 6 przepustów;
  • chodniki dla pieszych;
  • zatoki autobusowe;
  • zjazdy do posesji;
  • elementy bezpieczeństwa ruchu: oznakowanie aktywne;
  • elementy sieci uzbrojenia terenu: oświetlenie i kanalizacja deszczowa;
  • nasadzenia zieleni.

Designed by Blue Owl